Op 11 maart gaan 50.000 mensen de uitdaging met de Week Zonder Vlees. Altijd al een keertje willen proberen hoe het is om vegetarisch te eten of een groot voorstander van een beetje afwisseling? Met dit weekmenuutje ga je je niet vervelen en straks ga je zelfs nog vegetarisch, let’s cook!
week zonder vlees
Waar kun je op letten om lekker vegetarisch te eten? En hoe zorg je dat je dat je alle voedingsstoffen (lees: eiwitten) binnenkrijgt die je nodig hebt? Wissel af met ei, kaas, peulvruchten, tofu, noten, tempeh of een andere vleesvervanger. Met deze week zonder vlees gaat er een wereld aan mogelijkheden voor je open.

Maandag

Pastasalade met vegetarische kip en perzik

We beginnen de week met een voedzame pastasalade, saai? Nee natuurlijk niet, door de kip te vervangen met een goede vervanger van bijvoorbeeld de Vegetarische Slager of Jackfruit uit blik krijg je alsnog de goede voedingsstoffen binnen. 
week zonder vlees

Dinsdag

Parelgort met sumak en gerookte amandelen

week zonder vlees

Woensdag

Groene curry met aubergine en gemarineerde tofu

week zonder vlees

Donderdag

Salade met manchego, rozijnen, anijschampignons, zeekraal en acetostroop

week zonder vlees

Vrijdag

Steamed buns met tempeh, zoetzure radijs en srirachamayonaise

week zonder vlees

Zaterdag

Verse kruiden mousseline met gepocheerd ei en geroosterde bospeen

week zonder vlees

Zondag

Risotto met peulvruchten en krokant broodkruim

week zonder vlees

Meer vegetarische inspiratie opdoen en ook veganistische variaties uitproberen? Bestel de foodies’ special Lekker Vegetarisch in de foodies webshop of vind hem bij jouw lokale supermarkt, Primera of Bruna.

Week zonder vlees