Marigold advocaat
Wat krijg je als je een uniek gastronomisch ei combineert met de allerbeste botanical spirits en receptuur van culinaire topchefs? Een traditionele Hollandse klassieker op zijn allerlekkerst. Marigold (de bekende culinaire eieren) en De Librije presenteren Rumour & Revenge: een hoog-gastronomisch advocaatje. Goed om te weten: aan reguliere advocaat wordt vaak kleurstof toegevoegd voor een heldere diepgele kleur. Maar de eierdooiers van Marigold zijn zo krachtig geel dat de kleur van de Marigold Rumour & Revenge advocaat puur natuur is. Zalig om zo op te lepelen als hoog-culinaire delicatesse, of met een beetje geslagen room als sterrendessert voor thuis. Je kan de advocaat namelijk gewoon voor thuisgebruik kopen, onder meer via de webshop van De Librije. De advocaat komt in twee smaken: Rumour, een premium rum met een kus van botanische kruiden, samengesteld door Thérèse Boer, en Revenge, een genever met onder meer kaffir-limoen en citroenschil, de signature drink van Jonnie Boer.
Wil je deze culi-nieuwtjes ook in je mailbox ontvangen? Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief:
Pizza Lovers Festival
Stiekem is er niets zo lekker als pizza. Voor ons is het dan ook hét ultieme comfortfood. En wij zijn niet de enige. Want wist je dat we per persoon gemiddeld 731 (!) pizza’s in ons leven eten? Een festival dat draait om pizza is dan ook onze grote droom. En onze gebeden zijn verhoord! Op 13 mei 2023 wordt namelijk het Pizza Lovers Festival in Apeldoorn georganiseerd. Een dag die volledig in het teken van pizza staat. Er is van alles te zien, te doen, te proeven en te leren. Maak kennis met zuurdesem, Napolitaanse pizza, Romeinse pizza en nog veel meer. Je kunt nu je ticket boeken op de de website van het Pizza Lovers Festival. Kun je niet wachten? Ga dan thuis met onze heerlijke pizza recepten aan de slag.
> naar het recept: pizza party: 11x de lekkerste recepten
Bier wordt duurder
Een glas bier in kroeg of restaurant wordt aankomend jaar opnieuw een stuk duurder. Vorige week heeft bierproducent Heineken horecaondernemers laten weten dat per 1 januari de prijs gemiddeld met 10,7% gaat stijgen. Dat is niet alleen pijnlijk voor de horecaondernemers, maar ook voor ons. De prijs van bier steeg namelijk afgelopen jaar al twee keer eerder: 3,4% in januari en 5,8% in augustus. De brouwer geeft als uitleg dat de prijzen wereldwijd fors oplopen en dat ze niet anders kunnen. In een brief naar de ondernemers meldt Heineken: “Of het nu gaat om transport, grondstoffen als mout en hop of verpakkingsmaterialen als karton en aluminium; de prijzen rijzen de pan uit als het gaat om het brouwen, verpakken en vervoeren van onze bieren.” Om dezelfde redenen verhoogt ook Grolsch zijn prijzen. Wat de andere brouwers gaan doen, is nog afwachten…
Dit zijn dé foodtrends voor 2023
Onlangs deelde Thuisbezorgd.nl het jaarlijkse Food Trend Rapport met daarin alle foodtrends voor 2023. Volgens dit rapport draait het in 2023 om een grotere diversiteit aan keuzes. Zowel in wat we willen eten, als de momenten waarop we eten. Thuisbezorgd.nl ziet volgend jaar een hoofdrol weggelegd voor bestellingen die voor kleine geluksmomenten zorgen. In de huidige onzekere tijden verlangen we immers naar meer zelfzorg in de vorm van comfortfood. Daarbij denken we ook steeds vaker aan onze gezondheid én het milieu. Zo zijn Nederlanders meer dan ooit geïnteresseerd in seizoensgebonden producten en duurzame verpakkingen. Benieuwd hoe dat zich vertaalt in de foodtrends voor 2023? Lees dan dit artikel!