Love A-Fair: Tony’s Chocolonely’s en Ben & Jerry’s
Wat krijg je als twee van je favoriete merken hun krachten bundelen? Een Love A-Fair! Ten minste, dat is hoe het ijsmerk Ben & Jerry’s en chocolademerk Tony’s Chocolonely’s het zelf omschrijven. Ben & Jerry’s zal vanaf dit jaar de chocolade van Tony’s gaan gebruiken in hun ijs. Heel verrassend dat de twee gaan samenwerken is het niet. Beiden dragen ze namelijk op hun eigen wijze hun steentje bij voor een betere wereld. Zo streeft Tony’s naar slaafvrije cacao-industrie en staat Ben & Jerry’s bekend om hun aandacht voor duurzaamheid en sociale rechtvaardigheid. Een match made in heaven als je het ons vraagt. En het beste? De twee vieren hun samenwerking met vier heerlijke nieuwe producten, geïnspireerd op elkaars meest iconische smaken:
- Love A-Fair ijs: een nieuwe Ben & Jerry’s smaak, gebaseerd op de meeste geliefde Tony’s smaak allertijden: de melk karamel zeezout.
- Love A-Fair ijs: het bovengenoemde ijs maar dan als vegan variant.
- Tony’s reep donkere melk brownie: geïnspireerd op de beroemde Ben & Jerry’s smaak Chocolate Fudge Brownie.
- Tony’s reep wit strawberry cheesecake: geïnspireerd op de beroemde Ben & Jerry’s smaak Strawberry Cheese.
Wil jij ze proeven? Het Ben & Jerry’s Chocolatey Love A-Fair ijs is vanaf 5 september te bestellen bij New York Pizza, vanaf half september bij Getir en vanaf begin oktober liggen ze in de vriezer bij alle supermarkten. Voor de repen moet je helaas iets langer geduld hebben. Deze liggen vanaf begin 2023 in de winkel.
Wil je deze culi-nieuwtjes ook in je mailbox ontvangen? Schrijf je in voor onze nieuwsbrief:
Ontdek de akker
Wil jij weten waar jouw eten vandaan komt? Dan is dit weekend het moment om daarachter te komen. Aankomende zaterdag 3 september vindt namelijk de Nationale Aardappelrooidag plaats. Telers verdeeld over het land zetten hun akkers open om jong en oud te leren over de duurzame groei en oogst van aardappelen. Want 73% van de ouders wil dat kinderen leren waar hun eten vandaan komt, blijkt uit het onderzoek. De dag belooft dan ook een leerzaam en gezellig programma voor het hele gezin. Met verschillende activiteiten krijgen bezoekers een kijkje achter de schermen: zo vullen ze een zak nieuwe aardappels op de akker en leren ze hoe de groei en het rooien in zijn werk gaat. De indrukwekkende rooimachines staan tentoon, en voor kinderen zijn er aardappelspelletjes. De Nationale Aardappelrooidag is van 11:00 tot 16:00 te bezoeken. De exacte tijden en activiteiten verschillen per locatie. Kijk op aardappels.nl/rooidag. Liever thuis aan de slag? Laat je dan inspireren door dit lekkere lijstje: 5x de lekkerste friet variaties.
Geen muntje meer in je karretje
Vergeet jij ook altijd een muntje mee te nemen wanneer je boodschappen gaat doen? Goed nieuws! Bij Albert Heijn heb je voortaan geen muntje meer nodig om een boodschappenkar te kunnen gebruiken. Dat heeft een woordvoerder van de grootste supermarktketen van ons land aan NU.nl laten weten. Er verdwenen in de coronatijd niet meer of minder karretjes dan normaal het geval is, zegt de woordvoerder. En dat was wel de reden om te starten met de muntjes, in 1985. Nu dat voordeel niet op blijkt te gaan, besluit Albert Heijn met de muntjes te stoppen. Dat het plastic bespaart, is een mooi pluspunt.
Back to school
Altijd spannend, zo’n eerste schooldag na de zomervakantie. Zeker ook voor ouders. Want laten we wel wezen: het zijn echt niet alleen de kids die na de zomer weer even in het ritme moeten komen. Alle reden om jong én oud een handje te helpen om het nieuwe schooljaar lekker te beginnen, vond supermarkt-app Crisp. Samen met tassenlabel Studio Noos lanceert de online supermarkt daarom een vrolijk rugzakje met goede snacks voor onderweg en in de klas. Denk aan een drinkpakje, pakje rozijnen en kinderkoekjes. Het limited edition terug-naar-schoolpakket van Crisp kost €13,50 en is te vinden in de app van de online supermarkt. Het speciaal ontworpen tasje van Studio Noos (ter waarde van €19,95) krijg je er gratis bij. Zo beginnen jullie het schooljaar goed!