Favoriete terrassen van Nederland
Het is tijd om te proosten! Na een zinderende eindstrijd zijn Paviljoen Het Strandhuys in Bergen op Zoom, Brasserie de Zeester in Scherpenisse en Eetcafé Blik & Burgers in Zeist zojuist tijdens een feestelijke uitreiking uitgeroepen tot de drie meest favoriete terrassen van Nederland in 2023. De horecazaken deden mee aan de tweede editie van de landelijke competitie ‘Hét Lipton Terras van 2023’. Duizenden horecazaken in Nederland deden mee aan de competitie. In totaal brachten maar liefst tienduizenden mensen een stem uit op hun favoriete terras. Paviljoen het Strandhuys in Bergen op Zoom kwam als grote winnaar uit de bus en ging naar huis met een investeringsbudget van 50.000 euro.
Wil je ook iedere week de lekkerste recepten & tips ontvangen? Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief:
Eerder al maandwinnaars
De drie horecazaken werden eerder in de competitie al uitgeroepen tot het beste terras van de maanden mei, juni en juli en wonnen daarmee een geldprijs van 10.000 euro. Daarna barstte de competitie pas echt los, dankzij hun succesvolle campagnes ontvangen ze nu ook het prijzengeld voor de eerste, tweede en derde plek. De horecazaken kunnen respectievelijk 50.000, 30.000 en 15.000 euro aan hun investeringsbudget toevoegen.
Dit bericht op Instagram bekijken
Acties elk jaar creatiever
“Vandaag hebben we de drie favoriete terrassen van Nederland mogen verblijden met een cheque en de titel ‘Het Lipton Terras van 2023’. Het was waanzinnig om ook dit jaar weer te zien hoe horecaondernemers massaal actie hebben gevoerd om hun gasten te enthousiasmeren om te stemmen: van winacties en goodiebags tot natuurlijk het gebruik van de tafelstickers en gepersonaliseerd promotiemateriaal met QR-codes. Het lijkt wel of de acties om zoveel mogelijk stemmen in de wacht te slepen met het jaar creatiever worden. Ik kijk nu alweer uit naar de competitie van volgend jaar en ben benieuwd om te zien hoe het welverdiende investeringsbudget zal worden besteed”, aldus Mark Hanemaaijer, Director Out-of-Home bij Unilever.
Nog meer prijzen naast de favoriete terrassen van Nederland
De afgelopen zomer hebben horeca-eigenaren die in het bezit zijn van een terras én die Lipton Ice Tea schenken, campagne kunnen voeren om de meeste stemmen te krijgen. Eerder gingen er vier maandwinnaars met een geldbedrag van 10.000 euro vandoor. Tijdens de uitreiking van de nationale winnaars is er ook twee keer een geldbedrag van 10.000 euro uitgereikt aan horeca-eigenaren die de meeste stemmen wisten te vergaren via de verkoop van Lipton Green Zero Sugar. Waterskicentrum in Zeumeren en Café Biessels in Nijmegen sleepten deze prijs in de wacht.
Vijftig horecacheques
Ook consumenten maakten kans om in de prijzen te vallen. Vijftig horecacheques met een waarde van 150 euro zijn dan ook verloot. Daarmee werd er in totaal maar liefst voor 150.000 euro aan prijzengeld uitgereikt vandaag.