Vers van de pers: Bossche bollenmuseum, nieuw boek en foodtour van Ottolenghi en meer!
Advertentie
Bossche bollenmuseum
Heb je bij de eerste aflevering van Heel Holland Bakt ook zo gelachen om de verschillende Bossche-bolcreaties? Als je ook zo’n fan bent van deze Bossche lekkernij is er nu leuk nieuws: binnenkort opent er een Bossche-bollenmuseum in de Brabantse hoofdstad. En niet zonder reden, want volgend jaar bestaat de chocoladesoes namelijk 100 jaar!
In de zogenaamde Bossche Bollen Belevenis ontdek je het geheim van het gebakje, beleef en proef je de Bossche bol. En na de tour door het museum sluit je natuurlijk af met een heuse bol en kopje koffie. Kijk voor meer informatie, openingstijden en tickets op bosschebollenbelevenis.nl.
Wil je deze culi-nieuwtjes ook in je mailbox ontvangen? Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief:
Nieuw boek én foodtour van Yotam Ottolenghi
Had je het grote nieuws al meegekregen? Yotam Ottolenghi onthulde vorige week zijn nieuwste kookboek ‘Comfort’. Het boek omvat een meeslepende verzameling van meer dan honderd recepten, doordrenkt met verhalen over Ottolenghi’s jeugd en thuis. Nog even geduld, het boek verschijnt pas dit najaar (maar is al wel te bestellen).
Het is zijn meest persoonlijke werk sinds ‘Jerusalem’. Met verhalen over zijn jeugd en zo’n 200 afbeeldingen is een sfeervolle viering van eten en thuis – van de connecties die we maken tijdens het koken en die we ook doorgeven van generatie op generatie.
En nóg beter nieuws voor de échte Ottolenghi-fans: ter ere van zijn langverwachte boek trekt Yotam eind 2024 de wereld over voor ‘The Comfort Tour’. Eén van de steden die hij aandoet is Amsterdam! Op 12 november 2024 zal hij niet alleen het publiek niet voorzien van kooktips op Ottolenghi-niveau, maar vertelt hij ook verhalen over zijn jeugd, reizen en thuis en neemt hij het publiek mee door zijn persoonlijke reis aan ervaringen die hij vertaalde in zijn recepten in Comfort. Wil jij dat niet missen? Tickets voor ‘Yotam Ottolenghi: The Comfort Tour’ zijn al verkrijgbaar op deze website!
Chiquita start Pop by Nature-campagne
Het bekende bananenmerk Chiquita nodigt haar fans uit voor een levendige reis met de lancering van de nieuwste campagne ‘Pop by Nature’. De campagne is een bruisende combinatie van kunst en natuur, ontwikkeld in samenwerking met de internationaal gerenommeerde kunstenaar Romero Britto.
De campagne staat voor Chiquita’s levendige en kleurrijke karakter en nodigt bananen- en kunstliefhebbers wereldwijd uit om het leven te ervaren met een vleugje pop. Romero Britto ontwierp hiervoor een speciaal kunstwerk, te zien op verschillende billboards door het hele land. Ook brengt het merk een stickercollectie uit met verschillende ontwerpen van het kunstwerk. Voor meer informatie over de campagne, kijk op chiquita.nl
Lees ook:
Onze tips
Getest: dit is de beste cola uit de supermarkt
Vers van de pers: bak je eigen brood, AH Blue Home en meer!
WIN: 3x het kookboek ZOETE ZOOI. van Eefje Friedhoff
Nu verkrijgbaar: Foodies Lekker stoven
Vers van de pers: nieuwe smaken van Côte d’Or, Golden Cups en meer!
Tefal x Jamie Oliver: de beste producten voor in jouw keuken
WIN: elke week een AIR braadpan van Tefal voor #stovember
NIEUW: Foodies Travel + win een culinaire reis!
Anne Mebelder
Redacteur
Kan niet zonder koffie. Eet elke dag chocola. Lepelt in no time een pot pindakaas leeg. Is dol op croissants (ongeacht het tijdstip), moules frites en al het andere uit de Franse keuken. Ontbijt met taart. Loopt hard om meer te kunnen eten, of was het andersom?