
Het nieuws in culiland stopt nooit. Van nieuwe producten in de supermarkt tot culinaire hotspots. Elke week zetten wij alles wat hip, hot & happening is op een rijtje. Pak er lekker een kopje koffie of thee bij en laat ons je bijpraten.
Lees verder na de advertentie
Wekelijks de lekkerste recepten in je mail?

Kickstart goede gewoontes op Break-fest met Alpro
Het kan niet vaak genoeg gezegd worden: een voedzaam ontbijt is dé basis voor een sterke start van je dag. Het geeft je de energie, de nodige voedingsstoffen en een boost voor een goed begin. Tegelijkertijd weet iedereen ook hoe lastig het soms is om goede gewoontes vol te houden. Daarom organiseert Alpro op 18 januari ‘Break-fest‘, een plantaardig ontbijtevent, in De Hallen in Amsterdam. Hiermee wil Alpro iedereen inspireren en praktische tools meegeven om stap voor stap kleine veranderingen door te voeren waar je toekomstige zelf je dankbaar voor zal zijn. Laat die goede gewoontes maar beginnen!

Baker & Baker introduceert Côte d’Or muffins en donuts in Nederland
De Europese fabrikant van bakkerijproducten Baker & Baker heeft recent voor het eerst muffins en donuts van het merk Côte d’Or geïntroduceerd in de Nederlandse categorie verse bakkerijproducten. De Côte d’Or donut bestaat uit een rijk cacaodeeg, een intense cacaovulling, die vervolgens wordt bedekt met melkchocoladeglazuur en afgewerkt met Côte d’Or stukjes en chocoladedruppels. De Côte d’Or muffin heeft ook een rijk cacaodeeg en vulling, bedekt met melkchocoladeglazuur en Côte d’Or stukjes. De muffins en donuts zijn verkrijgbaar bij de groothandels.

Alcohol minderen niet langer alleen een nieuwjaarsvoornemen
Dry January staat voor de deur, maar toch is de zomer populairder om alcoholgebruik te minderen. Dit blijkt uit onderzoek naar alcoholgebruik van biermerk Lowlander. Hieruit blijkt dat een derde Dry January aangrijpt om te minderen, maar de helft ervoor kiest om in de zomermaanden minder te drinken. Het onderzoek wijst op een groeiende trend van bewuster alcoholgebruik onder jongere generaties. Hoe ouder de generatie, hoe frequenter er alcohol wordt gedronken. De top 3 redenen zijn gezondheidsredenen zoals “fitter worden” (67%), “meer energie” (61%), “algemene mentale gezondheid” (61%).

De Koffiejongens deelt impactrapport 2024
De Koffiejongens, bekend van hun biologische koffiebonen- en cups, delen met trots het impactrapport van 2024. Hierin maken ze onder meer bekend dat ze biologische koffiebonen aan hun assortiment hebben toegevoegd, een onderzoek zijn gestart naar het starten van een koffieplantage in Nederland, de reductie te versnellen via de oprichting van Koffiejongens Stichting en de eerste stappen gezet zijn naar biologische koffie in hun cups. Dat zijn prachtige resultaten en in 2025 willen ze hier nog meer stappen in zetten. We zijn benieuwd!
Wekelijks de lekkerste recepten ontvangen?
Tip!

Neem een abonnement op Foodies Magazine al vanaf 17,50
Onze tips

Foodies gaat aan de bak voor Pasen… en jij kunt meedoen!

Welke bijzondere paaseitjes zijn écht lekker? Wij deden de test

Waarom een Britse brunch precies is wat je nu nodig hebt

Dit is de reden dat iedereen deze maand massaal gaat brunchen

Met deze geur in huis is Pasen compleet

Gratis chocoladereep scoren? Zo doe je dat!

Dit maakt Italiaans eten onweerstaanbaar

Karamel en chocolade: wie houdt daar nou níét van?
Julie van den Berg
Altijd in voor een feestje. Vooral als er eten is. Maakt van elk ontbijt een toetje en kan de avond ervoor al niet wachten om het op te eten. Maar denkt hier ondertussen ook al na over wat er vanavond op tafel komt.