Het gezonde weekendmenu

Nieuw jaar, nieuwe kansen. Van 4 op de 5 Nederlanders is gezonder eten het goede voornemen voor aankomend jaar. Ben jij een van hen? Dan hebben wij het perfecte gezonde weekendmenu voor jou samengesteld. Dit weekend gaan wij namelijk voor een slank menu met weinig calorieën. We starten met soep, genieten van een salade en eindigen met een grandioze granita. Op zoek naar nog meer gezonde gerechten? Op onze Pinterest-pagina vind je nog meer inspiratie.

Voorgerecht

Een kommetje verwarmende soep is dé perfecte start van het weekendmenu. Deze variatie is heerlijk winters van smaak door de combinatie van winterwortels en pastinaak. De soep serveer je in kommen en garneer je met wat extra room en gemalen zwarte peper. Ziet er toch prachtig uit?

Wortel-pastinaaksoep gezonde weekendmenu

> naar het recept voor wortel-pastinaaksoep

Hoofdgerecht

Stoven, stomen, bakken en braden, met spruitjes kan je eigenlijk alles. Maar wist je dat je er ook de heerlijkste salades mee kan maken? Deze Italiaanse spruitjessalade is alles wat je in de winter wil. Je zet namelijk eenvoudig een lekkere gezonde maaltijd op tafel en stiekem mag je ook nog een beetje zondigen met de plakjes pancetta en grana padano. Geniet er van!

Italiaanse spruitjessalade

> naar het recept voor Italiaanse spruitjessalade

Nagerecht

Wortels voor en wortels na. Dit gezonde weekendmenu zit er vol mee. Want deze granita is simpelweg gewoon de friste manier om je maaltijd af te sluiten. En daarmee is dit toetje dus ook het perfecte slot van het gezonde weekendmenu. De granita bevat voor een dessert namelijk ook relatief weinig calorieën.

Wortel- en yoghurtgranita met honing en gepofte granen gezonde weekendmenu

> naar het recept voor wortel- en yoghurtgranita met honing en gepofte granen

Lees ook: slanke hoofdgerechten onder 500 kcal

Wil je iedere week de lekkerste recepten & tips ontvangen? Schrijf je in voor onze nieuwsbrief: