Slanke hoofdgerechten

Voor een lekkere en gezonde start van het jaar selecteerden wij onze favoriete slanke hoofdgerechten. Deze maaltijden zijn allemaal onder de 500 kcal, zonder in te leveren op de smaak. Van curry tot couscous, van deze smakelijke gezonde gerechten word je blij. Welke ga jij als eerste proberen?

Wil je iedere week gezonde & lekkere recepten ontvangen? Schrijf je in voor onze nieuwsbrief:

Oven-paella met tomaten en olijven

Voor deze vegetarische variant van paella doet je oven al het werk: makkelijk én foolproof! Dat is Spaans genieten op zijn best.

weekmenu Oven-paella met tomaten en olijven

Kimchi-noedels met sesam-spiegelei

Heb jij al wel eens met kimchi gekookt? Deze Koreaanse smaakmaker moet je echt eens proberen. Want de gefermenteerde kool is populair door zijn friszure smaak, maar ook door zijn gezondheidsvoordelen. Het bevat gezonde bacteriën en vitamines. Een perfecte toevoeging aan je maaltijd dus!

kimchi noodles slanke hoofdgerechten

Garnalencurry

De Indiase keuken zoals we hem kennen – bomvol geurige kruiden en specerijen – maar met net iets minder calorieën. Geniet van deze Indiase klassieker in een licht jasje.

Garnalencurry

Marokkaanse tonijnspies met gerstsalade

Stiekem is het lekkerste van dit gerecht de heerlijke yoghurt-harissa saus. Harissa is een van oorsprong Tunesische saus. Deze saus wordt gemaakt van rode pepers, knoflook, zout, olie en verschillende kruiden. Het is eigenlijk de Noord-Afrikaanse versie van sambal. Je gebruikt ‘m om je gerecht meer pit te geven.

Marokkaanse tonijnspies met gerstsalade slanke hoofdgerechten

Couscoussalade met bloemkool en zhug

Heb jij al wel eens van zhug gehoord? Dit is een pittig kruidenmengsel uit Jemen. Probeer het eens want het geeft je gerecht een echte boost van smaak. Let alleen wel op als je koriander naar zeepsop vindt smaken, dit pittige mengsel zit er vol mee.

slanke hoofdgerechten

Broccolipasta met pijnboompitten

Bij deze gruwelijk lekkere pasta merk je niet eens dat je veel groenten binnenkrijgt. Alle broccoli is namelijk in de saus verwerkt. En het beste? Een portie bevat minder dan 500 kcal. Dat is pas verantwoord genieten!

Broccolipasta met pijnboompitten snelle pasta

Orzosalade met artisjok

De laatste in het lijstje met slanke hoofdgerechten is deze heerlijke orzosalade met artisjok. Maak er vooral extra veel van, dan heb je morgen ook nog een lekkere lunch!

Orzosalade met artisjok

Lees ook: 6x slanke gerechten onder de 500 calorieën