Vacature (web)redacteur Foodies Magazine

Schrijf én kook je graag, volg je de laatste (online) foodtrends op de voet en klopt iedereen bij jou aan voor de beste restauranttips? Maak jij met minimale input een leuke tekst met verrassende insteek die door onze lezers goed gevonden wordt (SEO-proof)? Dan hebben wij de perfecte baan voor jou. Per direct is F&L Media, tijdschriftenuitgeverij in Nijmegen, op zoek naar een (web)redacteur voor Foodies, voor zowel het magazine als onze website foodiesmagazine.nl (32-36 uur).

Je werkt samen met een online contentmanager, een (web)redacteur, een eindredacteur, een kok/foodfotograaf en een brandmanager aan het merk Foodies.

Je dagelijkse werkzaamheden bestaan uit:

  • Bijhouden en interpreteren van o.a. bezoekerscijfers en bereikcijfers en daarop inspelen met de online content.
  • Verbindingen maken tussen het magazine, de website en de sociale media die de verschillende kanalen versterken.
  • Schrijven van pakkende nieuwsbrieven die lezers wat extra’s bieden.
  • SEO-geschreven culinaire teksten voor online en dit vertalen in teksten voor in het magazine (hulp bij kookvragen, nieuwe hotspots, inspiratie voor in de keuken).
  • Bijhouden van de nieuwste (online) foodtrends waarin je de lezers van Foodies meeneemt.
  • Redigeren en plaatsen van winacties en verkochte content en het meedenken over passende vormen van branded content.
  • Onderhouden van contact met diverse foodbloggers waar we mee samenwerken.
  • Redigeren van recepten die online verschijnen.
  • Meedenken over de insteek van Foodies; thema’s, recepten, stijlen.
  • Interviewen van koks, producenten, boeren, restauranteigenaren etc.

Functie-eisen redacteur:

  • HBO-werk- en denkniveau, bij voorkeur in de richting journalistiek of digitale communicatie (HBO).
  • Staat graag in de keuken en volgt de laatste (online) foodtrends op de voet.
  • Goede Nederlandse taalvaardigheid, zowel mondeling als schriftelijk.
  • Gedreven om de website van Foodies magazine samen uit te bouwen tot hét foodplatform van Nederland.
  • Kennis van Google Analytics.
  • Denkt crossmediaal en zorgt dat de verschillende kanalen van Foodies elkaar versterken.
  • Creatief; oplossingsgericht; pro-actief; positief-kritisch; leergierig.
  • Maakt met minimale input een leuke tekst met verrassende insteek.
  • Houdt goed overzicht over de verschillende deadlines en afspraken met samenwerkingspartners.

Wij bieden (naast dé droombaan voor 32-36 uur):

  • Een werkplek bij de leukste uitgeverij van Nederland;
  • Een enthousiast, creatief en gezellig team om mee samen te werken.
  • Veel ruimte voor eigen inbreng en creativiteit.
  • Heel veel praten over eten, kijken naar eten en bezig zijn met eten.
  • Een compleet verstoord gevoel voor seizoenen (fotoshoots voor Kerstmis in de zomer, Pasen in januari).
  • Opbouw van een persoonlijk keuzebudget, in te zetten voor vrije dagen, sport of persoonlijke ontwikkeling.
  • Een marktconform salaris volgens de CAO-PU.

Over F&L media:

F&L Media is een jong bedrijf dat volop in beweging is. Vanaf de 16e verdieping van 52Nijmegen werken we met veel liefde aan onze merken én zijn we continu op zoek naar nieuwe kansen in de markt. Bij F&L Media maken de mensen het verschil en dat merk je. Aan de werksfeer, de collega’s, de merken, maar zeker ook aan de borrels en de gezellige gezamenlijke lunch.

Reageren:

Enthousiast? Stuur dan je motivatiebrief, cv én portfolio vóór 8 oktober 2022 naar pz@fnl.nl t.a.v. Yvonne Doorten. We nodigen je in oktober graag uit om elkaar te leren kennen.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.